donderdag 3 augustus 2023

volop bloei en herfstgeur

Een aantal van mijn cliënten hebben zomervakantie. 

Daarom kan ik, zomaar overdag even op de fiets boodschappen doen. 

Ik fiets door het bos naar de boerderijwinkel. 

Wat ruik ik toch, denk ik, herfst?!

Ja. Nee. Ik ruik het natgeregende bos. 

De volgezogen mossen, de bladeren die op de grond fijn aan het rotten zijn om nieuwe bosgrond te maken.

Ik zie de paddenstoelen groot en dik. 

Herfst ruikt zo. 

Mijn tuin is volop in de bloei, en wat geniet ik daar toch van. 




Maar ook daar.... Ik heb de meegenomen aloë vera uit Italië moeten verpoten naar een pot met gaten: dat arme ding stond te verzuipen. Alle regen zorgt wel voor een tweede bloei: het Zeeuwse knoopje, de salie, ze doen hun best. 



Mijn geranium Blue Johnson lijkt wel gek geworden, die bloeit en bloeit.



Twee soorten munt zorgt ook voor mooie doorschieters...




En niks zo mooi als de druppels op het ginkgoblad, en het vrouwenmantelblad...




Ik geniet van de lente.

Dat is wel mijn favoriete seizoen.

Ik geniet van de zomer. Bloei, groen, kleur na kleur.

Maar de geuren van de herfst...

Zalig. 

Ik hoop nog wel op een mooie Indian Summer... dat wel!


1 opmerking: