woensdag 22 mei 2024

de boodschappen

 Bij ons thuis doet Bert vaak de boodschappen. 

Dat vind ik fijn.

De supermarkten zijn voor mij namelijk een bron van overprikkeling. Soms vind ik het leuk, maar meestal niet.

Ik ga WEL graag naar boekenwinkels, en af en toe een kledingwinkel of een curiosawinkel, maar supermarkten? 

In Zeewolde was het al net als hier in Ommen: zeker in de zomer volgepakt met toeristen die vanaf de camping hun boodschappen moeten doen en het héél leuk vinden om eens even de plaatselijke supermarkt te bekijken. Onze Jumbo speelt daar handig op in: in het looppad allemaal Ommen-dingen, leuke frutsels, bloemen, wat boeken.

Maar ik word er niet blij van. Je kunt het je vast wel voorstellen: als ik van mijn werk kom na twee of drie cliënten en ik ben moe, dan wil ik niet ook nog die winkel in met allemaal mensen die de winkel eens leuk aan het bekijken zijn. 



Daarom, blij dat Bert het meestal doet.

En als dat een week of wat niet lukt, kijk ik gauw welke winkel het eerst kan bezorgen... 

Achter de computer, in mijn rustige kantoor bedenk ik wat we willen eten, ik check de aanbiedingen, en ik bestel. 

Overmorgen komt er voor een week eten. 

En daarna mag Bert het weer doen!


1 opmerking:

  1. Je bent niet de enige die het liefst de supermarkt mijd. Tja, ik zal wel moeten😉 snap je volkomen! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen